بست کرپی (U BOLT) یوبولت

بست کرپی (U BOLT) یوبولت


مقدمه:

بست کرپی یا همان یوبولت (U-Bolt) یکی از پرمصرف‌ترین مهارکننده‌ها و بست لوله در صنعت تاسیسات است که از شکل دادن یک مفتول (ROD) ساخته می‌شود.
بست کرپی یا همان یوبولت قابل تولید از مفتول‌های آهنی به همراه پوشش گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، تفلون (PTFE)، داکرومات و… است که به همراه دو عدد مهره و دو عدد واشر به فروش می‌رسد.
بست کرپی که بطور معمول در صنایع مختلف نظیر فولاد، معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، حمل و نقل، راهسازی، سازه‌های فلزی، تجهیزات و ماشین آلات گوناگون به کار می‌روند.

ویژگی‌های فنی و ظاهری:

کرپی یوبولت یک نوع بولت دو سر رزوه میباشد که به شکل یو (U) از وسط خم و سپس حالت داده شده است.

وظیفه اصلی بست کرپی و دلیل تولید و ساخته شدن این نوع از کرپی و اتصالات، مهار یا فیکس کردن لوله‌های (آب، گاز، نفت، پتروشیمی) جهت جلوگیری از ارتعاشات و یا جابجایی می‌باشد.
امروزه حتی از کرپی یوبولت‌ها می‌توان برای اتصال طناب – مهار گاردریل و سازه‌های لوله‌ای و یا صنایع خودروسازی نیز استفاده می‌شود.
حالت خمیده یا U شکل آن استحکام بست را بالا می‌برد و باعث اتصالات امن و با ثبات می‌شود. بست‌های کرپی را به عنوان بست برای پایه‌ها، سقف‌ها، نگهدارنده لوله، مجرا و پیچ‌ها برای اجزای موتور و محور موتور استفاده می‌کنند.

بست کرپی (U BOLT) یوبولت

مشخصات بست‌های کرپی

برای کنترل بهتر لوله و مهار آن، همراه با این محصول دو عدد مهره و دو عدد واشر نیز ارائه می‌شود.
دو سر یوبولت به اندازه یک سوم طولی که دارند رزوه شده‌اند که امکان وصل کردن آن به یک قطعه یا دو قطعه مختلف را برای شما ایجاد می‌کند.

ابعاد و ضخامت:

سایزبندی کرپی‌ها بر اساس سایز لوله‌ای که برای آن استفاده می‌شود تقسیم‌بندی دارند. به طور مثال برای مهار لوله سایز ۷، از کرپی سایز ۷ اینچ استفاده می‌شود در واقع قطر داخلی یوبولت با قطر داخلی لوله هماهنگ است. این محصول در سایز های 1/2 ، 3/4 ، 1 ، 1/4 1 ، 1/2 1 ، 2 ، 1/2 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 10 ، 12 ، 14 و 16اینچ در دسته محصولات برند پروفیکس قرار می‌گیرد. بست کرپی شرکت پروفیکس با ضخامت 6 تا 20 میلی متر قابل تولید می‌شود.

بخش پایانی:

تمامی محصولات ارسالی از طرف شرکت تولیدی پروفیکس توسط همکاران این مجموعه از لحاظ سلامت فیزیکی و حتی ظاهری کاملا بررسی می‌شوند. برای دریافت خدمات فنی و مهندسی توسط کارشناسان مجرب تیم ما و یا دریافت مشاوره از طریق شبکه‌های مجازی و همچنین تماس تلفنی در ارتباط باشید. تمامی مطالب ارائه شده برای این محصول توسط کارشناسان شرکت تولیدی پروفیکس جمع آوری و ارائه شده است.

شرکت تولیدی پروفیکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *