پروفیکس‌ U

پروفیکس‌ U


نصب تاسیسات، به شیوه‌های مختلفی قابل اجراست. یکی از این شیوه‌ها، استفاده از پروفیل‌های پیش‌ساخته شرکت پروفیکس است. استفاده از این مجموع پروفیل نوآورانه، باعث افزایش سرعت اجرای ساپورت و افزایش ایمنی و دقت آن می‌شود. در ادامه این مطلب، به معرفی انواع پروفیکس، مشخصات، کاربردها، استانداردها و دیگر موارد مرتبط با آن می‌پردازیم. 

پروفیکس چیست؟

مجموعه‌ای از پروفیل‌های پیش‌ساخته که برای اجرای سیستم نصب تاسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرند، پروفیکس نامیده می‌شود. استفاده از این مجموعه منعطف، باعث افزایش ایمنی و دقت پروژه‌ها می‌شود. از دیگر اجزای این مجموعه می‌توان به انواع بست و پیچ و مهره اشاره کرد.

پروفیکس‌های U:

این پروفیل، یک ناودانی است که به شکل U طراحی شده است و در موقعیت‌های مختلف قابل استفاده است. شاخه‌های این ناودانی، درطول ۲ متر، عرض ۵۰ میلی متر، ارتفاع ۳۰ میلی‌متر و ضخامت ۲ میلی‌متر تولید می‌شوند. این بست‌ها نیز دارای سوراخ‌هایی با ابعاد مختلف در فواصل منظم هستند که کار نصب را ساده خواهند کرد. ضمن آن که نیاز به سوراخ‌کاری در این قطعات وجود ندارد. با استفاده از پیچ و مهره مناسب، نیاز به جوشکاری برای نصب این قطعات وجود ندارد.

کاربرد پروفیکس‌های U:

از این پروفیل‌ها در لوله‌های تاسیسات برای انتقال آب شرب، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و فاضلاب استفاده می‌شود. جهت عبور سینی کابل در تاسیسات برقی ساختمان، نصب کلید و پریز در دیوارهای سفالی و سبک، نصب پروژکتور و تجهیزات نورپردازی و نصب تابلو برق، از پروفیکس‌های U استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این قطعات نیز می‌توان به نصب درب و پنجره، آویز سقفی، اجرای سقف‌های کاذب و نصب جعبه کنتور اشاره کرد.

پروفیکس‌ U

مزایای پروفیکس‌های U:

از مزایای این پروفیکس‌های پرکاربرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تغییرات چه به شکل رگلاژ افقی و عمودی و چه به صورت جابه‌جایی، به سرعت و سهولت قابل انجام است.
انعطاف‌پذیری این قطعات، آن‌ها را جایگزین تعداد زیاد پروفیل می‌کند.
موجب ارتقاء کیفیت اجرای ساپورت می‌شود.

مشخصات فنی پروفیکس‌های U:

علاوه بر طول، عرض و ضخامت که برای این پروفیل‌ها ثابت است، تحمل وزن، مشخصه فنی مهم این پروفیل‌ها به حساب می‌آید. این وزن قابل تحمل در حالت‌های مختلف زیر قابل محاسبه است:
در حالت افقی یک بار متمرکز، ۱۶ کیلوگرم با طول موثر ۳۰ سانتی‌متر و ۱۰ کیلوگرم با طول موثر ۵۰ سانتی متر
در حالت افقی دو بار متمرکز، ۲۱ کیلوگرم با طول موثر ۳۰ سانتی‌متر و ۱۳ کیلوگرم با طول موثر ۵۰ سانتی متر
برای حالت افقی بار گسترده، ۲۷.۵ کیلوگرم با طول موثر ۳۰ سانتی‌متر و ۱۶.۵ کیلوگرم با طول موثر ۵۰ سانتی متر
در حالت عمودی یک بار متمرکز، ۳۵ کیلوگرم با طول موثر ۳۰ سانتی‌متر و ۳۹ کیلوگرم با طول موثر ۵۰ سانتی‌متر
در حالت عمودی دو بار متمرکز، ۴۰ کیلوگرم با طول موثر ۳۰ سانتی‌متر و ۳۵ کیلوگرم با طول موثر ۵۰ سانتی متر
برای حالت عمودی بار گسترده، ۴۵ کیلوگرم با طول موثر ۳۰ سانتی‌متر و ۴۰ کیلوگرم با طول موثر ۵۰ سانتی متر

درپوش پروفیکس:

این درپوش‌ها از جنس پلاستیک تولید می‌شوند و برای سوپرفیکس‌های U قابل استفاده هستند. از آن جایی که احتمال وجود پلیسه و لبه تیز پس از برشکاری این پروفیل‌ها وجود دارد، استفاده از درپوش توصیه می‌شود. استفاده از آن‌ها، علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا، به تامین ایمنی لازم هنگام نصب و بهره‌برداری ساپورت‌ها کمک می‌کند.

پروفیکس‌ U

محصولات مکمل پروفیکس:

این قطعات از جمله ابزار و متعلقات لوله کشی نیز به حساب می‌آیند. استفاده از پیچ و مهره برای اجرای ساپورت در تاسیسات، از ملزومات است. یکی دیگر از محصولات مکمل برای این نوع پروفیل‌ها، بست‌های کمربندی هستند است. صفحه نصب عمودی پروفیکس‌های U، پایه دیواری، واشر و پیچ متری، از جمله سایر محصولات مکمل این قطعات هستند.

خرید پروفیکس:

برای خرید انواع پروفیکس و بست، می‌توانید به شرکت تولیدی پروفیکس مراجعه کنید. پس از آن که اقدام به تهیه لیست خرید خود کردید، به کارشناسان فروش تیم ما اطلاع دهید تا همکاران ما، در سریعترین زمان ممکن شما را از تمامی اطلاعات و جزییات آگاه سازند.

لیست قیمت پروفیکس‌ها:

قیمت قطعات مورد نیاز برای اجرای ساپورت در تاسیسات، به قیمت مواد اولیه، هزینه تولید و نوسانات قیمت در بازار بستگی دارد. پس از آن که فهرست خرید خود را تکمیل کردید، کارشناسان ما را آگاه سازید تا لیست قیمت به روز پروفیکس‌های مورد نیاز، برای شما ارسال شود. پس از آن می‌توانید با کمک کارشناسان ما، خرید خود را نهایی کنید.

نکته مهم هنگام خرید پروفیکس‌ها:

در هنگام خرید انواع پروفیل و بست پروفیکس لازم است تا نکته مهم زیر را در نظر داشته باشید:
قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید، حتما با کارشناسان فروش و فنی تیم ما مشورت کنید.

در این مطلب، به معرفی پروفیکس‌ها، انواع، مزایا، مشخصات فنی و کاربردهای آن پرداختیم. این محصولات، به افزایش سهولت اجرای ساپورت در تاسیسات بسیار کمک می‌کنند. تنها با استفاده از دو نوع پروفیل پروفیکس تخت و U می‌توان بی‌شمار پروژه را اجرا کرد. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به لوله‌های تاسیسات، نصب فن کوئل‌ها، حوله خشک‌کن‌ها، کانال‌ها، هواسازها، اسپیلت، گرماتاب و پانل‌های خورشیدی اشاره کرد. شرکت پروفیکس، با فروش انواع محصولات مورد نیاز برای تاسیسات، در تلاش است تا پروفیکس و محصولات مکمل آن را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهد. جهت استعلام قیمت این محصولات، با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *